جدول | متوسط هزینه زندگی در امارات در مرداد ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در امارات در مرداد ۱۴۰۲
کد خبر : ۴۲۰۸۰

خبرگردون | امارات متحده عربی، کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس و هم‌مرز آبی با ایران در کنار قطر و عمان بخشی از رویای خاورمیانه مدرن را حالا به واقعیت تبدیل کرده است. پیشرفت‌های امارات در چند دهه اخیر چنان زیاد بوده که این کشور حالا نه یک نمونه موفق در منطقه یا آسیا که کشوری با استاندارد‌های بین‌المللی است. تمرکز اماراتی‌ها روی توسعه این کشور موجب شده تا حالا امارات یک مقصد مهم برای مردم همه دنیا باشد. به ویژه اینکه برخی از شهر‌های این کشور نظیر دبی با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند به یک مرکز مهم برای تجارت بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

امارات متحده عربی از همان زمانی که در دهه ۷۰ میلادی سنگ بنای توسعه این کشور را گذاشت تلاش کرد تا به جای توسعه گلخانه‌ای امارات را به یکه هاب واقعی تجاری و اقتصادی در دنیا تبدیل کند. آن‌ها برای تحقق این رویا فهمیدند که باید امارات را بهشت قوانین کسب و کاری تبدیل کنند. برای همین با یک طراحی دقیق و قابل توجه تلاش کردند تا همه قوانین دست و پا گیر را از پیش پای کسب و کار‌های این کشور بردارند. در حال حاضر فعالیت اقتصادی در امارات به ویژه دبی بدون نیاز به مدرک زبان فراهم است. همچنین امکان مالکیت صد در صد بر شرکت با مجوز تجاری بدون کفیل اماراتی، مالیات بر درآمد صفر درصد و مالیات بر ارزش افزوده تنها ۵ درصد بخشی از سیاست‌های تسهیلگرانه امارات در مسیر جذب اعتماد کسب و کارهاست.


در حال حاضر امارات و به ویژه دبی یک مرکز مهم برای همه کسب و کار‌های بین‌المللی است و شرکت‌های زیادی در دنیا دفتری هم در دبی دارند. این کشور همچنین یک مرکز مهم برای و محبوب برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید. از اولین سال‌های توسعه امارات ایرانی‌های زیادی به دلیل نزدیکی و همچنین نداشتن برخی محدودیت‌ها عازم دبی شده بودند. این موج مهاجرت در یک دهه اخیر با تنش‌های سیاسی میان ایران و امارات با چالش‌هایی مواجه شده بود، اما در حال حاضر و با از سرگیری روابط سیاسی میان دو کشور بار دیگر رونق گرفته است.


اگرچه امارات در میان ۱۰ کشور گران دنیا برای زندگی نیست، اما در منطقه خاورمیانه همیشه کشور گرانی محسوب می‌شده و برای همین سوال‌ها درباره هزینه زندگی در این کشور همیشه یکی از ابتدایی‌ترین چیز‌ها برای مطالعه امکان مهاجرت به شمار می‌آیند. در این گزارش نگاهی داریم به هزینه‌های زندگی در امارات در تابستان ۱۴۰۲. 
ذکر این نکته ضروری است که در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ هر درهم امارات ۱۳۲۷۰ تومان ارزش دارد.

متوسط هزینه‌های رستورانی در امارات | مرداد ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در امارات در مرداد ۱۴۰۲

 

متوسط هزینه‌های سوپرمارکتی در امارات | مرداد ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در امارات در مرداد ۱۴۰۲

 

متوسط هزینه‌های میوه و تره‌بار در امارات | مرداد ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در امارات در مرداد ۱۴۰۲

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر